Why opening a blog?
Well.. to have a place where to write your ideas that maybe someone else is interest in reading.
I was looking for a place to write my technical research and the weird things that happens in my work and private life as an IT expert.
I could write such a things in a social network but I don't think it's really what I want (web search engine will not scan them and it's hard to have a "professional" layout).
Apart from IT there's lot of things that happens in my life.. most of them are private and will continue to be so, but sometimes you feel that you have a nice idea and think: "why not share this with the rest of the world?".
I'm Italian so I need another note for my Italians reader..
Perchè scrivere in inglese? Bè intanto non è detto che scriva tutto in inglese! Poi perchè, nella mia testa, principalmente sto pensando di scrivere di "robbbba" informatica (o che comunque riguardi la tecnologia) e queste cose il più delle volte sono utili (e interessano) a un pubblico internazionale e, cosa non trascurabile, vengono meglio se scritte in inglese (non sò voi, ma io non ricordo l'ultima volta che ho letto l'ultimo documento/libro/datasheet in una lingua che non fosse inglese).
Molto probabilmente sceglierò l'inglese per i post tecnici e l'italiano per tutto il resto: anche perchè sono abituato a leggere in inglese, ma non a scrivere, quindi lo sforzo è mica da ridere (ma il risultato forse si!)
Nessun commento:
Posta un commento